Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018

Αθλητισμός και Ποιότητα Ζωής

Επειδή ο βαθμός στη Γυμναστική “μετράει” πάντα

του Ιωάννη Μπαχά
Καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Msc
Πρόεδρου του Πανελληνίου Συλλόγου Πτυχιούχων Φ. Α. με Ειδίκευση στην Αθλητικογραφία

         
Τάξη μας η αυλή
Η μαθητική κοινότητα γνωρίζει, και εκμεταλλεύεται ενίοτε, την εκπαιδευτική νομοθεσία που προβλέπει πως στις Λυκειακές τάξεις ο βαθμός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής δεν προσμετράται στον υπολογισμό του μέσου όρου του μαθητή!!! Ως εκ τούτου, είναι αδιάφορο εάν ένας μαθητής λάβει βαθμό κάτω από τη βάση ή άριστα στο τρίμηνο ή στο απολυτήριο του!!! Και αυτό, εν έτει 2018 και σε έναν τόπο όπου στο τρίπτυχο Γυμναστική, Μουσική και Γραμματική θεμελιώθηκε η σύγχρονη εκπαίδευση. Ποιός είναι ο λόγος της συγγραφής των αναλυτικών προγραμμάτων για τη Φυσική Αγωγή που εκπονεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο; Ποιά είναι η δυνατότητα να ασκήσει ικανοποιητικό παιδαγωγικό έλεγχο ο εκπαιδευτικός, όταν καμία επίπτωση στη βαθμολογία του μαθητή δεν θα έχει η απροθυμία του να ακολουθήσει τις οδηγίες του γυμναστή;
       
Ακόμη κι' όταν σηκώνονται δίπλα μας "πυραμίδες"
Την ίδια πορεία απαξίωσης ακολουθούν και οι σχολικές αθλητικές διοργανώσεις, ένα φαινόμενο εντροπίας που θα ενταθεί με την τελευταία νομική εξέλιξη, την αναθεώρηση  και την πιθανή απόλυτη κατάργηση, των προνομίων για τους διακριθέντες μαθητές-αθλητές στα σχολικά πρωταθλήματα. Μέχρι σήμερα ο κατ' ευφημισμόν “Σχολικός Πρωταθλητισμός” εκφυλίζονταν σε έναν ανταγωνισμό κυρίως μεταξύ των ιδιωτικών Κολλεγίων τα οποία και “στρατολογούσαν”, με το κίνητρο των υποτροφιών, διακεκριμμένους αθλητές με σκοπό να διαφημίσουν το δικό τους εκπαιδευτικό προϊόν. Στα παρελκόμενα αυτής της πολιτικής περιλαμβάνονταν ο φανατισμός γονέων και μαθητών στις τελικές φάσεις, όπου διακυβεύονταν οι πρωτιές, και τα “μόρια”, με συνακόλουθη τη βία στους αθλητικούς χώρους, η φαρμακοδιέγερση σε σχολικούς αγώνες, η εξαγορά των περιζήτητων θέσεων από εύπορους αλλά μη ικανούς μαθητές (με την αναγραφή τους στα φύλλα αγώνα) και άλλοι “καρποί” του πρωταθλητισμού.
       
Σχολικές ομάδες με μεράκι για λίγους μόνο μήνες
Και όλα τα παραπάνω σε ένα περιβάλλον αντιφατικό, όπου οι σχολικές αθλητικές εγκαταστάσεις δεν επαρκούν, δεν συντηρούνται, δεν εκσυγχρονίζονται και όπου τα πρωταθλήματα είναι ουσιαστικά “κύπελα” με αποκλεισμό στον ένα αγώνα και με μία τελική φάση με περιορισμένες συμμετοχές.
        Τι πρέπει να γίνει;
        Άμεση αποκατάσταση του κύρους του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και του εκπαιδευτικού γυμναστή με την επαναφορά της αξίας του βαθμού στο Λύκειο.
        Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
        Η κατάργηση των προνομίων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αρκεί να μην καταστρατηγηθεί με τεχνάσματα ο σχετικός νόμος και
        Παράλληλη ενίσχυση του Σχολικού Αθλητισμού με τη διεξαγωγή πραγματικών σχολικών πρωταθλημάτων σε περιφερειακό επίπεδο αρχικά, όπου οι ομάδες θα κατατάσσονται μετά από έναν αριθμό αγώνων και δεν θα αποκλείονται με μία ήττα.
        Έλεγχος φαρμακοδιέγερσης και αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας για την άσκηση βίας στα γήπεδα και κυρίως δίωξη των ηθικών αυτουργών της υποκίνησης της.
        Εκσυγχρονισμός των αθλητικών υποδομών με τη στήριξη και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Ο σύγχρονος χορηγός δεν χρειάζεται να “ναυπηγήσει τριήρη” αλλά να κατασκευάσει μπασκέτες και να εξοπλίσει κλειστά γυμναστήρια και αίθουσες.  Δεν χρειάζεται να πληρώσει τα “θεωρικά” αλλά να καλύψει τη δαπάνη εξοπλισμού, αθλοθέτησης και διαιτησίας των σχολικών πρωταθλημάτων.
         
Ας ακούσουμε τους μαθητές
Τέλος, όχι όμως λιγότερο σημαντικό, απαιτείται ισχυρή παρέμβαση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, Τ.Ε.Φ.Α.Α., και των επιστημονικών φορέων των γυμναστών, Π.Ε.Π.Φ.Α., και Π.ΕΝ.Ε.
Λ.Φ.Α., ώστε να αποκατασταθεί το κύρος του λειτουργήματος του γυμναστή. 

         Διότι, ο “βαθμός” που παίρνει μια Πολιτεία στη μέριμνα της για τη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στη Νεολαία της, “μετράει” και μάλιστα πολύ.

            Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία εφημερίδα "Στόχος", την οποία και ευχαριστούμε θερμά για το βήμα που μας διέθεσε.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου